Friday, September 21, 2012

dia pilihanku.....


Lantunan rinduku tuangkan dalam sejadah cintaMu..
Bersaksi cinta dengan butiran tasbihku..
Sunyi malam ku bersujud penuh doa..
Tangisku mengukir di atas sejadahMu..
Sebut namaMu atas saksi cinta..
Penantian tak ingin lagi ku rasa..
Istikharah cinta memohon petunjukMu..
Tunjukkan ku satu nama PerinduMu...

" Ya Allah,kurniakanlah kepada kami pendamping yang dapat mententeramkan hati kami,Yang dapat mendekatkan diri kami kepada-Mu,Yang dapat mengistiqamahkan kami di jalan-Mu,Yang rela syahid di jalan-Mu..
Ternyata kini aku semakin mengerti..
jauh ini bukan untuk menghukumku..tetapi..
jauh ini untuk MENJAGA aku dan dia...

Berjanji utk BERUBAH menjadi yg lebih baik..
Berjanji utk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
Berjanji utk MENCINTAI Pencipta kami lebih dr segalanya..
Berjanji utk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

Kami yakin Ya Rabb....
dengan izinMu bila tiba saatnya nanti...
Kami akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yg diredhaiMu..InsyaAllah..


"Buat bakal zaujahku....
akan ku persiapkan diriku sebelum ku menikahimu, agar tibanya saat ijab kabul itu, 
aku mampu menjagamu,maruah dan kehormatanmu
 dan juga cintamu...

Aku mengharapkan solehahmu, meskipun aku bukanlah soleh....

akan ku cuba menjadi imammu dan pembimbingmu, 
pendamai hatimu agar kita sama2 mencapai mardhatillah ♥
Ya Rabb..
Cintakan kami kepada kebaikan..
Agar cinta kami dapat menyatu menjadi kebaikan untuk semua..dan semakin mengeratkan cinta kami kepada agamaMu..Aamiin ya Rabb..
Istikharah cinta.. 

No comments:

Post a Comment