Thursday, March 1, 2012

Adakah Sudah Sempurna Tanggungjawab Sebagai Sahabat?

Adakah Sudah Sempurna Tanggungjawab Sebagai Sahabat?

Assalamualaikum…

Diri ini mencuri sedikit kesempatan dalam sebuah kenangan .Mengenai tanggungjawab kita kepada sahabat-sahabat di sekeliling.
Dalam menunaikan hak dan amanah sebagai seorang sahabat,
aku paling takut andai aku menjadi sahabat yang suka meminta tolong tetapi liat memberi pertolongan.

aku paling takut menjadi sahabat yang suka mengambil kesempatan, tetapi tidak suka memberi kesempatan.
aku paling takut menjadi sahabat yang memilih teman waktu senang dan menyenangkan, tetapi meninggalkan kawan waktu susah dan disusahkan.

aku juga paling takut andai aku menjadi sahabat yang suka ditolak ansur, tetapi tidak suka bertolak ansur.

gambar (abg senior) time muda

masa event MINDS kat pekan

gambar (abg senior) time muda

lepak kat teluk kalong

makan malam di rumah abg bad

Ya, kita ada amanah dan hak terhadap sahabat kita, jangan cuma kita mengharap hak mereka pada kita.

ps:rindu nak kumpul ramai2 mcm dlu

1 comment: