Tuesday, July 12, 2011

Apa khabar jodohku....


assalamualaikum....lama diri ini menyepi diri,entry kali nie sebuah nukilan hati buat semua...tapi di tujukan pada  si dia yang di takdirkan allah, pemilik segala cinta sebagai jodoh untukku,si dia......bakal bidadari hati....

Apa khabar jodohku?sihatkah?berat rasanya kelopak mataku tertutup.bagaimana dengan kamu?apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir?dan apakah mulutmu terasa terus menerus berzikir di malam hari?
Jujur aku rindu padamu wahai jodohku....

Tapi saat ini belum saatnya kita bertemu,bukannya aku tak mahu,atau aku tak rindu.tapi sememangnya perjalanan kita masih panjang.dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi.kadang2 aku berfikir,apa nanti saat subuh tiba,kau akan membangunkanku?mengajakku bertafakur dan bersujud kepadanya.berat hati ini menantikanmu,gelisah pula hati ini memikirkanmu.apa kau selalu hiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan?dan apakah nanti saat zuhur tiba,kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara untuk menghadapnya?

Jodohku,sihatkah kamu?
Jodohku,sabar dan tenanglah....

Aku di sini masih bersabar menantimu.hatimu tidak terlukakan?senyumlah....kerna aku yakin kebahagiaan selalu menyertai kita.jikalau detik ini hatimu terluka,berwudhuklah...dan mendekatlah diri kepada-Nya.tetapi di sini aku berharap kamu baik- baik saja.

Jodohku,aku rindu....
Bilakah kita akan bertemu?begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu.begitu banyak pula harapanku untuk kita saling nasihat menasihati,memperbaiki diri dalam sebuah pencarian cinta abadi...

Jodohku..

Adakah kau juga rindu padaku?bagaimana dengan quran mu?sudahkah kau baca di antara maghrib dan isyak?apa yang kau fahami dari surah itu?ceritakanlah padaku ....aku sedia mendengar,dan begitu juga keluhanmu,aku sedia mendengarnya....

Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari?semakin baikkah?aku berharap seperti itu jodohku...
Di setiap usai solatku...
Ku bisikkan al-fatihah untukmu,agar kau selalu berada di jalanya....

Jodohku...
Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan mahu menerima kekuranganku.dan menegur di kala aku tersalah,meneguhkan diriku di kala goyah.jodohku....berusahalah membahagiakan orang tuamu....dengan menjaga sikap dan tutur katamu...aku yakin kau adalah orang yang sabar,orang yang cekal membesarkan pemuda dan pemudi pembela agama.... penerus perjuangan kekasih allah,rasulullah S.A.W.

Jodohku....

Kalau siang sudah berlalu...pejamkan matamu dengan buaian doa,begitu juga ucapan doa dariku yang selalu menyertaimu....semoga allah selalu menjadikan kita berada pada jalan yang benar.amin....

Salam hormat dan kasih  jodohku...moga bertemu di satu masa dalam sebuah lafaz yang suci.



Andai kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz
Allah pasti akan menanamkan rasa kasih sayang dalam hatiku juga hatimu
Itu janji Allah
Jika benar cinta itu kerana Allah
Maka biarkan ia mengikuti aliran Allah
Kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah maka iapun berhilir hanya kepada Allah
Hati begitu mudah dibolak-balik
Serahkan rasa yang tidak sanggup dijadikan halal pada memberi memilikiNYA
Biarkan Allah yang menentukan semuanya



fakhrol radzi
23:46 p.m

No comments:

Post a Comment